اینجا سبقت مجاز است!

اینجا سبقت مجاز است!

نوشته جات یک دانشجوی حقوق
اینجا سبقت مجاز است!

اینجا سبقت مجاز است!

نوشته جات یک دانشجوی حقوق

قران کریم و مطالب آن

قرآن کریم بارها در مورد خلقت انسان و مراحل آن صحبت می کند هدف این مطالب که انسان چه بود و چه شد و از کجا آمد و قرار است به کجا برود همه و همه جنبه هدایت دارد

مثلا قرآن کریم در آیه 67 سوره غافر می فرماید : هو الذی خلقکم من تراب ثم من نطفه ثم من علقه ثم یخرجکم طفلا ثم لتبلغوا اشدکم ثم لتکونوا شیوخا و منکم من یتوفی من قبل ولتبلغوا اجلا مسمی و لعلکم تعقلون 

که ترجمه آن چنین است :

او کسی است که شما را از خاکی آفرید سپس از نطفه سپس از علقه و سپس شما را بصورت طفلی بیرون می آورد بعد رشد میکند تا به مرحله کمال قوت خود می رسد و بعد از آن پیر می شود. 

صرف کردن فعل خواستن

Image result for ‫فحاشی‬‎

هر کسی به نحوی دارای یک تجربه معنوی هست مثلا مثل :

تجربه توبه 

تجربه لذت نماز و مناجات 

حتی تجربه خفت گناه  

یکی از دوستان صمیمی داستانی  از توبه اش را برایم تعریف کرد که بیان آن به مخاطبان مجازی خالی از لطف نیست

این دوست عزیز تعریف میکرد که در برهه از زمان در صحبت کردنم از الفاظ رکیک استفاده می کردم این مسئله باعث ناراحتی خودم و اطرافیانم  هم شده بود که متاسفانه  استفاده از الفاظ رکیک در صحبت های روزمره  از مسائل بدی است که بین جوانان شیوع دارد 

از داستان برایتان بگویم  که دوستم  می گفت :  در سفری که به مشهد مقدس داشتم  یک قول و قراری با امام رضا علیه السلام گذاشتم که امام شفیع و از  خداوند برای من  بخواهد که بتوانم درست صحبت کردن را یاد بگیرم  و در حرم بسیار گریه و توبه کردم که بحمد الله توانستم بر خودم چیره بشوم  فعل خواستن را صرف بکنم و در صحبت کردن دیگر از الفاظ رکیک استفاده نکنم.

مسولین پدران مردم هستند

Image result for ‫میز اداری‬‎

همانطوری که والدین مسئول تربیت  و زیست فرزندان خود هستند مسولین هم مسول تربیت  و بهزیستی افراد  جامعه خود هستند  

کلمه مسئول یعنی مورد سوال قرار گرفتن  وقتی به کسی گفته می شود مسول این قسمت یعنی شخصی که در مورد این قسمت مورد سوال قرار می گیرد

دروغ

Image result for lie



در ادبیات دینی جمله بستنن دروغ به خدا و پیامبران را زیاد میشنویم اما شاید بعضی معنای آن را خوب متوجه نشوند 

کلمه دروغ یعنی ارائه مطلب غیر واقع وقتی این مطالب غیر واقعی به خدای متعال یا پیامبران اسناد داده شود گفته می شود بستن دروغ به خدا و پیامبران مثل اینکه کسی مطلب تاریخی غلط و کذبی را به پیامبر اسلام  استناد دهد و یا در مورد خدای متعالی وصف و یا اوصافی  را ببرد که خداوند بری از آن باشد لذا به طور کلی اسناد هر امر غیر واقعی  به خداوند و یا پیامبران را دروغ بستن به ایشان میدانند 

خدای متعال در توبیخ این افراد در آیه 60 سوره زمر می فرماید :

و روز قیامت کسانی را که بر خدا دروغ بستند میبینی رویهایشان سیاه است آیا جای متکبران در دوزخ نیست؟

و در احکام شریعه ما مبارک رمضان گفته شده بستن دروغ از مبطلات روزه می باشد