اینجا سبقت مجاز است!

اینجا سبقت مجاز است!

نوشته جات یک دانشجوی حقوق
اینجا سبقت مجاز است!

اینجا سبقت مجاز است!

نوشته جات یک دانشجوی حقوق

یاداشت دویست شصت : چرا

Related image



سوال چرا سران کفر داعش رابه وجود آوردند؟

حقیقت  مسئله چنین است که که با توجه به آمار های منتشر شده صحیح  دین اسلام در دنیا خصوصا اروپا و ایالات متحده رشد چشمگیری را داشته علت چنین رشدی هم واضح است چرا که جوانان فارق از هر گونه نژاد و جنسیتی که داشته باشند جواب های خود را از اسلام دریافت می کنند در این زمان با توجه به بازار داغ عرفان و ادیان کاذب  کسانی که تشنه ایمان و معرفت واقعی باشند پس از گذر و چشیدن این ادیان کاذب دسته اخر بهترین دین که سعادت دنیا و آخرت را تضمین کنند انتخاب می کنند لذا انتخاب اسلام  در جهان به عنوان یگانه دینی که سعادت  انسان را رقم می زند به منزله فروپاشی دولت های است  که مشغول   چپاول مستضعفین عالم  هستند  لذا  رشد اسلام نتیجه اش فروپاشی دول کفر است به همین علت  سعی  دشمنان اسلام نشان دادن چهره منفور و تلخ و خون ریز  از اسلام است تا بتوانند جلوی پیشرفت دین مقدس اسلام را بگیرند تا هر چقدر که می توانند سرعت فروپاشی خود را به تعویق بیندازند.

یاداشت دویست پنجاه نهم : تمیزی لباس در اسلام

Image result for ‫لباس تميز‬‎خدای متعال در سوره مدثر پس از بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به او می‌آموزد که «وَ ثِیابَکَ فَطَهِّرْ؛  که یعنی ای پیامبر من جامه خود را پاکیزه ساز این مسئله توجه به لباس و نظافت ظاهری مسئله ایست که اسلام عزیز  توجه زیادی به آن کرده که پیامبری که وظیفه هدایت مردم را به عهده دارد باید یک چهره مطلوب و جذاب باشد تا بتواند مردم را به  خدای متعال و دستوراتش جذب نماید علاوه بر دستور به پیامبر قرآن کریم  به سایر مردم هم  در سوره مبارکه بقره آیه 222 می فرماید: إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ التَّوّابینَ وَ یُحِبُّ الْمُتَطَهِّرینَ که یعنی خداوند توبه کنندگان را دوست دارد و پاکان را نیز دوست دارد این دستور به پیامبر در مورد نظافت و تمیزی در لباس و البسه و بیان دستور دیگر به سایر مردم همه نظافت و تمیزی را به جامعه اسلامی گوشزد می کند

پی نوشت :

. سوره مدثر آیه 4

.سوره بقره آیه 222

یاداشت دویست پنجاه هشت : ارزش های دینی

Image result for ‫عمربن سعد‬‎


در داستان کربلا اتفاقات و رخداد های عجیبی وجود دارد که همه در درون خود درس و تجربه های گران سنگی را برای شیعیان به همراه دارد 

یکی از این اتفاقات وجود نخبگان بی بصیرت در داستان  کربلا است  یکی از این افراد عمر بن سعد است شخصی که از سران و ثروتمندان کوفه است اما فرد  ارزشی نیست چرا که جامعه کوفه هم جامعه ارزشی نیست  که ارزش های دینی در آن  مهم باشد و افراد تصمیمات مهم زندگی خود را بر اساس ارزش های دینی انتخاب نمایند  لذا وقتی حسین علیه السلام در یک کفه ترازو و حکومت ری در یک کفه ترازو قرار می گیرد در نگاه دنیوی او حکومت ری میچربد اینکه ارزش های دینی در جامعه اسلامی ابتداء کمرنگ نشود و دشمن نتواند ضد ارزش ها را در جامعه ارزش بکند یکی ازمسائل بزرگی است  که باید در شرایط امروزی به آن توجه شده و این نکته از تجربیات داستان کربلا برای جامعه اسلامی است.

یاداشت دویست پنجاه ششم : اهمیت کار در اسلام

Image result for ‫اهمیت کار در اسلام‬‎

 در مورد اهمیت کار و زحمت کشیدن در جامعه و اینکه مسلمانان نباید بیکار و تنبل  باشند صحبت و گفتار  زیاد هست در واقع در مورد بعضی مسائل باید گفت که عقل سلیم هر فردی  به راحتی جواب بعضی سوالات را می دهد و گره کوری نیست که دین بخواهد جواب  بدهد از اهمیت کار و تلاش در جامعه اسلامی همین بس که پیامبر بزرگواروان موقعی که جوان بی کاری را دیدیند فرمودند از چشم من افتاد اما در مورد تمام این سفارشات گفتاری و عملی حدیثی از رسول خدا توجه حقیر را جلب کرد 

پیامبر بزرگوار اسلام در کتاب شریف بحار الانوار می فرمایند : 

کسی که با دسترنج خود از حلال الهی استفاده نماید، درهای بهشت بر او باز می‌شود، تا از هر دری که مایل است وارد شود[1]

این مسئله جای تعجب دارد که چگونه می شود هر کسی که کار دارد و بی کار نیست  و علاوه بر داشتن کار پی روزی حلال هم هست بهشت به روی او باز است به صورتی که از هر دری که دلش بخواهد وارد میشود علت این مسئله چیست ؟

جواب سوال مشخص است چرا که کسی وقتی به دنبال روزی حلال است قطعا با زحمت روزی خود را به دست می آورد و یا حداقل به راحتی میلیونر نمی شود چون دچار ربا نمی شود دچار گران فروشی نمی شود  لذا قدر پول را میداند لذا اسراف و تبذیر نمی کند  وقتی با توکل روزی خود را به دست آورد می داند که روزی دهنده کس دیگری است لذا قدر محرومان و مستضعفین را می داند لذا اهل خمس زکات است و از همه مهمتر وقتی کسی با زحمت و مشقت روزی حلال به دست می آورد دیگر از دسترنج دیگران سوء استفاده نمی کند اهل دزدی و اختلاص نمی شود لذاست که تمامی درب های بهش روی او باز است.

پی نوشت :

1.بحارالانوار، ج103، ص 10.