اینجا سبقت مجاز است!

اینجا سبقت مجاز است!

نوشته جات یک دانشجوی حقوق
اینجا سبقت مجاز است!

اینجا سبقت مجاز است!

نوشته جات یک دانشجوی حقوق

یاداشت دویست سی هم : به شما پیغام داد تا شما را مظهر اسم های بزرگ خودش کند

Related image

ملّتی که جیبش خالی است کیفش خالی است  هرگز عزیز نخواهد بود. 

 تعبیرات قرآن کریم تعبیر عادی نیست که بخواهد مطلبی را بفهماند.قرآن مطلب را با راز و رمزش بیان می‌کند. همه ما می‌دانیم که کسی که جیبش خالی است دستش هم  میشود تهی  لذا در زحمت است  تعبیر قرآن کریم این است که اگر کسی جیبش خالی است گرفتار املاق میشود.

 مسئله املاق که تعبیر قرآن کریم این هست که ملّتی که جیبش خالی است،  گرفتار تملّق و چاپلوسی و زیر دستی و حرف این را گوش بده و حرف او را گوش بده هست. ملّت گرسنه اهل املاق است، اهل تملّق است. اهل چاپلوسی است، هر روز به دنبال کسی است. 

اینها را ذات اقدس الهی بیان کرده، فرمود آن‎ خدای که مَلِک است پیام داد تا شما مظهر مَلِک بشوید. آنکه قدوس است نامه فرستاد تا شما مظهر قداست بشوید. آنکه عزیز است شما را دعوت کرد تا مظهر عزت بشوید. آنکه حکیم است پیام خصوصی فرستاد تا شما حکیم بشوید. اما نگویید خدا حکیم است بالذات، ما هم حکیم هستیم بالعرض! بگویید خدا حکیم است بالذات، ما خلیفه او و آینه‌دار جمال و جلال او هستیم این آینه را او به دست ما داد، ما عزت او را نشان می‌دهیم. فرمود: ﴿الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمیعاً﴾؛[15] در سوره مبارکه «بقره» هم فرمود برای شما روشن می‌شود که ﴿أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمیعاً﴾،[1] 

پی نوشت :

1. سوره نساء، آیه39؛ سوره یونس، آیه 65

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد