به بهانه یک انتصاب جدید
همانطوری که در جراید و اخبار درج گردید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جناب قمی را به سمت ریاست سازمان تبلیغات منصوب نمودند که متن نامه چنین است:
بسمهتعالی
جناب حجتالاسلام آقای شیخ محمد قمی دامت توفیقاته
اکنون که سازمان تبلیغات اسلامی پس از یک دورهی طولانی به مدیریت جناب حجتالاسلام آقای سیدمهدی خاموشی به رشد و توسعهی کمّی و کیفی قابل توجه نائل گشته است، با تشکر از زحمات و تلاشها و خدمات متراکم ایشان، جنابعالی را که بحمدالله از دانش و ابتکار و انگیزه و نشاط جوانی برخوردارید به ریاست این سازمان منصوب میکنم.
سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهمترین رویشهای انقلاب اسلامی است که با تصمیمی روشنبینانه و ژرفنگرانه با هدف تبلیغ و عرضهی اندیشهی تابناک اسلام ناب محمدی (صلواتاللهعلیهوآله) به جامعهی انقلابی بویژه جوانان جویای حقیقت و معرفت، شکل گرفت. این سازمان بحمدالله طی حدود ۴ دهه اخیر منشأ خدمات و برکاتی بوده است و امروز ضرورت وجودی آن نهتنها کاهش نیافته بلکه ضریبی فزاینده یافته است.
تبیین و عرضهی فکر و فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و با نوآوری در ادبیات و روشها بگونهای که بر جان و دل مخاطبان بنشیند و وجود آنان را از کوثر حقیقت دین سیراب نماید، رسالت بسیار مهم این سازمان است.
رسالت دیگر این سازمان رصد و مقابلهی هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانهای دشمنان دین و انقلاب و کشور است. دشمنانی که نه امروز بلکه از چند دههی پیش، هویت و شخصیت و باور و رفتار و سبک زندگی اسلامی-ایرانی مردم خصوصاً جوانان را هدف قرار داده و با شیوهها و ابزارهای متکی به فناوریهای ارتباطی و رسانهای اعم از هنر و سینما و فضای مجازی و غیره، درصدد تهی کردن انقلاب از عقبهی دینی و ایمانی و مردمی آن میباشند.
در این مسیر نورانی و بالنده، توفیق شما را از درگاه حضرت احدیت (جل و علا) خواستارم و شما را به تقوای الهی و سعهی صدر، استفاده از ظرفیتهای موجود و جذب همکاران فهیم و پر انگیزه و بهرهگیری از اندیشهها و روشها و ابزارهای کارآمد و مؤثر توصیه مینمایم.
لازم است مسئولان کشور و نهادهای مختلف این سازمان را در انجام هر چه بهتر مسئولیتهای مهم خود یاری کنند.
سیّدعلی خامنهای
۲۸ مرداد ۱۳۹۷
با توجه به متن نامه مقام معظم رهبری 12 مطلب استنباط می شود که عبارتند از :
1. در زمان ریاست آقای خاموشی سازمان به توسعه کمی و کیفی بحمد الله پیدا کرده است و ضرورت وجود سازمان تبلیغات نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم پیدا کرده است.
2. سازمان تبلیغات یکی از فرزندان و رویش های انقلاب اسلامی است
3. تصمیماتی که در سازمان اخذ می شود باید روشن بینانه بر اساس واقعیت و همراه با آینده نگری باشد.
4. اهم تصمیمات و اتخاذات سازمان در حیطه اندیشه باشد چرا که افعال مردم بر اساس افکار آنهاست
5. مخاطبین اصلی سازمان جوانان جویای حقیقت و معنویت هستند
6. سازمان تبلیغات علاوه بر فعالیت دینی در حوزه فرهنگ هم باید فعال باشد
7. تبیین و عرضهی فکر و فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و با نوآوری در ادبیات و روشها بگونهای که بر جان و دل مخاطبان بنشیند.
8. سازمان تبلیغات علاوه بر تبلیغ دینی و فرهنگی باید در رصد و دیده بانی تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانهای دشمنان کوشا باشد
9. دشمن هویت و شخصیت و باور و رفتار و سبک زندگی اسلامی-ایرانی مردم خصوصاً جوانان را هدف قرار داده است.
10. شیوه های دشمنی دشمن استفاده از ابزارهای متکی به فناوریهای ارتباطی و رسانهای اعم از هنر و سینما و فضای مجازی است.
11. هدف دشمن تهی کردن انقلاب از عقبهی دینی و ایمانی و مردمی است.
12. ابزار های هر مدیر انقلابی عبارت است از تقوای الهی و سعهی صدر، استفاده از ظرفیتهای موجود و جذب همکاران فهیم و پر انگیزه و بهرهگیری از اندیشهها وروشها و ابزارهای کارآمد و مؤثر .